donderdag 9 oktober 2008

Boeddha’s woorden

Vorige week in de tempel in Zhujiajiao, had een priester een boodschap op een briefje geschreven voor Tristan. Tenminste, dat dachten we. Vandaag had ik mijn lerares Chinees gevraagd of ze de boodschap wilde vertalen, want het is toch wel leuk om te weten wat er staat. Ik vertelde hoe het gegaan was en dat Tristan dit had gekregen. Ze moest lachen, want toen ze het gelezen had, kon ze niet anders concluderen dan dat het helemaal over mij ging. Vrij vertaald stond er het volgende: ik zou een hele grote familie krijgen met veel voorspoed (we willen het toch maar bij twee kinderen laten, maar wie weet krijgen we ooit een hele kudde kleinkinderen), mijn gezicht toont dat ik een sterke maar warme persoon ben (bloos), ik zorg voor het succes van mijn echtgenoot (ha!), onze kinderen gaan een succesvolle en gelukkige toekomst tegemoet (altijd fijn om te horen) en ik ben iemand die zich heel snel op haar gemak voelt in een nieuwe situatie en in een nieuwe omgeving (klopt). Ik vond het toch wel frappant allemaal. Mijn lerares was helemaal onder de indruk en nam het geheel zeer serieus. Ik had meer het idee dat iedere bezoeker met een donatie een leuke boodschap meekreeg, maar dat was volgens haar absoluut niet zo. Een heel briefje met voorspoed was bijzonder, vaak staan er ook waarschuwingen of teleurstellingen op volgens haar, maar hier alleen maar positieve woorden. Toch fijn om te horen dat de Boeddha het beste met ons voorheeft nietwaar.

3 opmerkingen:

Elmer en Janet zei

Zou het nu echt gelukt zijn ? Ik ben wel echt een nut ook hoor. Ik kom zelfs niet in 1 keer door de woordverificatie heen (so he , das oo een moeilijk woord om te typen...)

Maar goed, volgens mij kan ik nu wel zo met je communiceren. Ik heb weer ff een paar blogs van je gelezen. Leuk hoor, ben je al in onderhandeling met de uitgever ?
Verder ga ik je nu weer ff gewoon mailen anders wordt het wel een heel lang verhaal, maar ..

I'LL BE BACK

pa en ma zei

Boeddha's woorden zijn zeer hoopgevend voor jullie toekomst.
Alleen raar dat Tristan het briefje kreeg.
De oplossing van je moeder voor een grote familie:geef alle katten in de omgeving lekker te eten zodat ze iedere dag terugkomen naar jullie huis
en zie eeeeeeen grote familie en alle goede wensen van Boeddha komen uit.

kusjes

Frans en Ricky zei

Dat is een mooie boodschap! Wel bijzonder hé? En voorzover we nu al kunnen weten, klopt het verhaal! De toekomst is van Boeddha. Misschien kun je gewoon al je vriendjes en vriendinnetjes tot familie rekenen, ben je klaar.
Tot morgen vanuit Nieuw Vennep.
Liefs.