maandag 1 september 2008

Busje komt zo!

Om half 7 stond Tristan al naast ons bed; ‘mama! Ik ga met de bus vandaag!’ Kortom, hij had er zin in. Toen we bij de poort kwamen, stond de bus er al en Tristan mocht helemaal achterin zitten, bij het raampje. Gordeltje vast en wachten tot alle kindjes die hier opstappen er waren. Nou daar ging hij dan, onze stoere vent. Ik moet eerlijk toegeven dat ik even een brok in de keel kreeg, hij is ineens zo groot nu. Oma Vermaas zei wel eens, zodra ze naar de kleuterschool gaan, ben je ze kwijt en dat is wel een beetje zo. Hij is ineens zo zelfstandig nu en het gaat hartstikke goed allemaal. Knap hoor.
Deze ochtend ben ik op medische expeditie geweest. Het is goed om een noodplan te hebben voor het geval je een medisch spoedgeval hebt, want het werkt hier allemaal een beetje anders. Deze dagen bezoek ik daarom de ziekenhuizen hier in de buurt om te kijken wat de procedures zijn, waar de EHBO is en waar je het beste met de kinderen terecht kunt. Je hebt hier bijvoorbeeld ook geen huisartsen, voor ‘normale’ kwaaltjes ga je naar een kliniek waar diverse artsen zitten. Vandaag was de kliniek vlak bij Tristans school aan de beurt. De kinderen worden hier ook heen gebracht als er op school iets gebeurt, dus ik wilde eens kijken hoe het er daar aan toe ging. Nou, prima dus. Ik kreeg een keurige uitleg in het Engels en een dikke map met informatie en spoedlijstjes en teksten in het Chinees die je bijvoorbeeld aan de taxichauffeur kunt geven. Om half 4 was het tijd om Tristan weer op te halen van de bus. Het was hem toch een beetje tegengevallen, want hij dacht dat ik in de bus zou zitten om hem op te halen, de schat. Nou, morgen zal het wel goed gaan denk ik. s-Avonds hebben we nog een hapje buiten de deur gegeten met een Nederlandse collega van Drik die een paar dagen in Shanghai is. Het was gezellig om weer even alles in het Nederlands te doen.

2 opmerkingen:

Henk en Esther zei

Een speciaal bericht voor deze kanjer!! Tristan, Ome Henk en Tante Es zijn hartstikke trots op je!!
Ook de groetjes van Wieze Wietje!!

pa en ma zei

Tristan wat ben je toch een flinke vent, pas vier jaar en dan al helemaal alleen met de bus naar de kleuterschool. Toen ik de foto bekeek(niet afgebeeld)en je een beetje sip achterin zag zitten, kreeg ik een brok in mijn keel en moest ik een traantje wegpinken. Ik weet zeker dat ik de enige niet ben, die er een beetje verdrietig van werd. En weet je wat ze allemaal zeggen? Die Tristan is een hele grote supervent. Zal ik je eens wat anders vertellen? Toen je moeder naar de kleuterschool moest, heeft het zes weken geduurt voor ze het echt leuk vond. Jammer zeg, dat je je vinger gekneusd hebt met basketballen, maar grote knul dat komt ook wel weer goed en dan kun je lekker weer basketballen met je klasgenootjes.
Nou SUPERHELD een hele DIKKE zoen van je opa. Ik zie je wel weer op skype.
O ja, ook nog kusjes van oma.