donderdag 11 september 2008

Dameslunch op glimslippers

Diverse vrienden en familieleden hebben het genoegen gehad een reis te maken door Zuid-Afrika. Wellicht heb je dan ook te maken gehad met de autowasmaffia. Een groepje jongens stort zich bij een stoplicht of op een parkeerplaats met emmer en spons op je auto, 'carwash, carwash!!’, en hoe vaak je ook roept dat je geen carwash wilt, ze gaan stug door en eisen dan geld. Nou heb ik hier geen auto, maar vandaag had ik last van de schoenpoetsmaffia. Ik was met Sophie naar het kloppend hart van Shanghai afgereisd, People’s Square. People’s Square bestaat uit een groot park, diverse musea, het stadhuis en het grote theater van Shanghai. Rondom het immense plein vind je vele Art Deco pronkstukken, maar ook mooie nieuwe gebouwen met zeer dure winkels. Een broodje kon je er niet kopen, maar was je op zoek naar een verse Ferrari, een boodschappen-Maserati of een Porsche voor de doordeweekse dagen, dan ben je hier op het goede adres. Terwijl ik wat foto’s aan het maken ben, word ik besprongen door een schoenpoetser die mijn leren slippers onder handen wil nemen. Nee bedankt, dat wil ik niet. Jawel, ik ga je schoenen poetsen. Neeee, geen sprake van. Maar voor ik het wist had dit verbazingwekkend lenige oude mannetje twee dotten schoenpoets op mijn slippers gemikt en wilde hij me met een borstel te lijf gaan, terwijl hij probeerde mijn been vast te pakken. Toen was het even genoeg geweest, ik heb hem een duw gegeven en ben doorgelopen met de dotjes schoenpoets nog op de bovenkanten van mijn slippers. Allemaal leuk en aardig, maar niet aan me gaan zitten! Toen ik de hoek om was, heb ik met een babydoekje van Sophie de poets uitgewreven, en eerlijk is eerlijk, ze glimmen weer geweldig, haha! Ondertussen was ik bij het Modern Art Museum aangekomen, dat in een prachtig Art Deco gebouw is gevestigd. Op de vijfde etage bleek een restaurant te zitten dat nog helemaal in oude stijl is, dus dat leek me een mooi moment om eens een sjiek hapje te gaan eten met mijn dochter. Eenmaal boven konden we lekker buiten zitten en we hadden een schitterend uitzicht over het plein. De zaak werd gerund door een Fransman die iedereen persoonlijk in de gaten hield en de lunch was heerlijk. Sophie kreeg een mooie kinderstoel van de zaak en een fruithapje van mams en ze heeft zich keurig gedragen. Daarna zijn we door het park gelopen en hebben we nog wat gebouwen bekeken. Toen was het weer tijd voor een taxi, want het was vreselijk broeierig geworden, onweer, en als het eenmaal gaat regenen hier is er geen taxi meer te krijgen. Tegen de tijd dat ik Tristan van de bus ging halen kwam het inderdaad weer met bakken uit de hemel, regen zo warm als badwater!
http://http//www.kathleens5.com.cn/AddPhoto.asp

2 opmerkingen:

Frans en Ricky zei

Fijn om jullie stemmen te horen vanmiddag! Dat is weer een mooi verhaal Talitha. Je weet nu dat áls je je gaat vervelen je zo een mooi bijbaantje hebt: schoenenpoetsen. Maar 'oude mannetjes' omduwen? Het is toch wat, eerst ruzie maken met een ouder echtpaar en nu een oud mannetje, what's up? Niet te gek maken hoor. Je ziet zo in korte tijd veel van de stad hé, super! Hoe is het met ons chefke, de cappucino is uiteraard heel belangrijk maar zijn er nog meer interessante beslissingen te nemen? Leuke collega's? Wij zijn vanaf morgen 14 dagen naar Moliets, het blijft dus even stil. Bonjour..........Frans en Ricky.

Unknown zei

Meid, ik vind je verhalen echt geweldig! De avonturen van Tallie uit Zuid (hahaha). Ik ben zonet terug van 2 weken Drenthe (ook leuk :-)) en ik ben gelijk je verhalen gaan lezen.

Dikke kus,
Bianca (je weet wel, je zus uit Zuid die helemaal weg is van Feyenoord)