donderdag 18 september 2008

Ondergrondse kinderhandel

Hier in de buurt heb ik nog niet echt een leuke winkel ontdekt voor baby/kinderkleding. In het centrum zijn natuurlijk vele warenhuizen, maar zover ben ik nog niet gekomen. Maar omdat Sophietje behoorlijk aan het groeien is, leek het me een goed idee om eens op vooronderzoek uit te gaan, voordat ze ineens uit haar huidige kleertjes is gegroeid. Via via had ik gehoord van een kinderkledingmarkt, ergens in het centrum. Het scheen moeilijk te vinden te zijn, maar ik had wel een adres. Het adres was een straatje, recht tegenover het Shanghai museum, dus dat leek me eerlijk gezegd niet al te moeilijk. Ik liet de kaart aan de taxichauffeur zien, ja hoor, duidelijk en daar gingen we. Een half uurtje later zet de beste man me af, netjes voor de deur van het museum. Aaii, dat was dus aan de verkeerde kant van de weg. Dan steek je toch even over zou je zeggen. Dat is waar, alleen de weg in kwestie was Yan An Road, de doorgaande ringweg van Shanghai en deze weg is twee maal 16 banen breed (!). Zelfs de Chinezen vinden het te gevaarlijk om hier zomaar over te steken, dus de stoepen zijn afgezet met hekken en je kan alleen op de kruispunten via voetgangersbruggen naar de overkant. Dat was mooi balen, want die bruggen hebben onwijs steile, hoge trappen en dat valt toch niet mee met een buggy en een temperatuur van 30 graden. Op goed geluk liep ik langs de afrastering en halverwege kon ik ineens toch gewoon oversteken, netjes op een zebrapad met een voetgangerslicht, een unicum hier in de stad! Ik heb voor de lol geteld, het duurde bijna 3 minuten voor ik aan de overkant was. Afijn, na wat zoeken bleek de markt ondergronds te zijn, de ingang leek op een metro-ingang, maar eenmaal beneden was het een soort zwarte markt a la Beverwijk met alleen maar kinderkleding, schoenen en speelgoed. Allemaal van de vrachtwagen gevallen neem ik aan. Uiteraard hing er ook het nodige aan ‘echte’ merkkleding en als Sophie zover is kunnen we hier een leuke Burberry trenchcoat maatje peuter aanschaffen, geweldig!Ik heb wat broekjes, rompertje en een jurkje gekocht en er moest nog flink onderhandeld worden over de prijs. Gelukkig kennen we dat kunstje nog uit Afrika, dus dat lukte wel. Bovengronds zijn we nog een tijdje door weer een ander park gelopen en ik heb mezelf nog even hebberig lopen maken in de Canon showcase store: alle modellen camera’s en lenzen die Canon maakt, lagen hier naar me te glanzen. Is het al bijna Kerstmis?

1 opmerking:

Ma de Zeeuw zei

nou dat viel gelukkig mee met die "kinderhandel".Had al allerlei enge senario,s op het oog.
Kijk uit naar onze schat in de burbery ruit hoor. En kerstmis ach ja nog even doorzetten en dan komt hij wel. De lens of de kerst dat is natuurlijk even de vraag. liefs ma.